Podciśnieniowy wtrysk
Reduktor
Tankowanie za granicą
Reklama
Start Jednopunkt

Jednopunkt

Instalacja gazowa do silników z jednopunktowym wtryskiem benzynowym

W tych systemach gaz w fazie ciekłej ze zbiornika gazu poprzez wielozawór dostaje się do reduktora. Po odparowaniu (przejściu do fazy lotnej) gaz dostaje się poprzez regulator dawki gazu do miksera. Sterowanie ilością podawanego gazu odbywa się za pomocą elektronicznego układu sterującego który decyduje o składzie mieszanki powietrzno-gazowej na podstawie odczytu oryginalnych czujników znajdujących się na silniku. Powstała w mikserze mieszanka powietrzno-gazowa dostaje się do kolektora ssącego skąd poprzez zawory ssące dostaje się do cylindra.

 

Cena instalacji od 1300 zł

W tych systemach gaz w fazie ciekłej ze zbiornika gazu poprzez wielozawór dostaje się do reduktora. Po odparowaniu (przejściu do fazy lotnej) gaz dostaje się poprzez regulator dawki gazu do miksera. Sterowanie ilością podawanego gazu odbywa się za pomocą elektronicznego układu sterującego który decyduje o składzie mieszanki powietrzno-gazowej na podstawie odczytu oryginalnych czujników znajdujących się na silniku. Powstała w mikserze mieszanka powietrzno-gazowa dostaje się do kolektora ssącego skąd poprzez zawory ssące dostaje się do cylindra.

W systemach instalacji gazowych stosowanych do samochodów z jednopunktowym
wtryskiem benzyny mają zastosowanie dwa rodzaje sterowania elektronicznego:
  1. Jednostka sterująca powodująca zmianę zasilania z benzyny na gaz po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika. Sterownik służy do korekcji mieszanki na podstawie sygnału sondy LAMBDA.
  2. Jednostka sterująca powodująca zmianę zasilania z benzyny na gaz po osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnika. Podstawowym zadaniem sterownika jest serowanie dawką gazu, na podstawie sygnałów:
  • z czujnika tlenu (sonda lambda)
  • RPM (prędkość obrotów silnika)
  • z czujnika położenia przepustnicy (TPS)
  • temperatury reduktora

Wszystkie sygnały odbierane przez jednostkę sterującą są wykorzystywane w celu opracowania optymalnej mieszanki pracy atuatora.

 

KME BINGO-M

 

MINI LAMBDA

 

W skład instalacji wchodzi:

  1. centralka wyboru rodzaju zasilania (gaz/benzyna), standardowo jest montowana centralka z automatycznym przełączaniem z benzyny na gaz
  2. elektronika pozwalająca na pełne współdziałania komputera benzynowego i instalacji gazowej (sterowanie elektroniczne systemu gazowego)
  3. silnik krokowy
  4. reduktor gazowy sterowany elektronicznie
  5. elektrozawór gazowy- zespół filtrujący
  6. system elektronicznego rozłączania wtryskiwaczy
  7. mieszalnik
  8. zbiornik od 34 do 200l
  9. wielozawór z zaworem bezpieczeństwa i elektronicznym zaworem bezpieczeństwa
  10. zawór tankowania
  11. przewody gazowe
  12. przewody wodne
  13. zabezpieczenia przed wzrostem ciśnienia w kolektorze ssącym lub układzie dolotowym powietrza
Reklama
Reklama